7 TIPS KOMPINASI WARNA UNTUK BERFESYEN

22:04

1. Monochrome 
Monokrom, yang merupakan gabungan hitam dan putih, merupakan salah satu trend kekal yang tidak akan keluar dari fesyen. Anda akan kelihatan bergaya apabila mengenakan pakaian dengan gabungan kedua-dua warna spektrum yang bertentangan dengan palet warna.


2. Merah jambu dan hitam 
Merah jambu seperti warna merah jambu terang, juga dikenali dengan nama merah jambu neon atau merah jambu pop, kelihatan lebih cantik apabila dipakai dengan hitam. Cara yang paling mudah untuk memakai ini ialah dengan memakai skirt atau seluar hitam dengan bahagian blaus/kemeja/tshirt atas merah jambu terang.



3. Neon dan neon 
Neon dan neon juga dikenali sebagai trend color blocking dan telah menjadi trend terkini sejak tahun lepas. Menggabungkan seluar biru terang dengan top neon merah jambu, kuning, oren atau kuning. Anda juga boleh menggunakan aksesori berwarna neon dan kasut berwarna neon juga.


4.Hitam dan kuning 
Kombo ini tidak akan membuat anda kelihatan seperti teksi atau lebah. Ini sebenarnya kombinasi warna yang cantik kemas apabila dipakai dengan betul.



5. Merah jambu dan biru 
Yang ini adalah pilihan untuk gadis comel atau mereka yang mengemari pilihan warna yang cute. Menggabungkan warna baby pink dengan biru adalah cara yang pasti membuatkan anda nampak lebih muda, lebih cantik, cute dan lebih feminin.


6. Pic dan kelabu 
Ini adalah gabungan yang lebih edgy dan agak luar biasa dan warna yang tidak dijangka. Anda boleh memakai tops pic lembut atau pakaian dengan jaket kelabu. Kombo ini membuat anda lebih chic dan sofistikated.

7. Warna sama tapi tona berbeza 
Kebanyakan kita melakukan ini dengan jeans dan denims kita, dimana kita mengenakan tshirt atau tops berwarna biru tetapi tona berbeza iaitu lebih terang atau gelap. Anda boleh mengenakan jeans berwarna hijau gelap dengan tops berwarna hijau limau purut atau hijau dengan tona yang lebih terang.


You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/saujanatailors/

Flickr Images