Tips Berpakaian Untuk Wanita Plus Size

06:36


Ramai wanita comel yang kurang yakin untuk berfesyen sebab takut persepsi orang sekeliling, takut pakaian tidak kena dan ketakutan yang paling biase dengar adelah sebab korang takot nak mencuba kan. So kali ni kite nak kongsi camna nak tampil cantik dan lebih comel dengan padanan pakaian yang sesuai dan untuk tambah lagi keyakinan diri anda dalam berfesyen.
Tips fesyen untuk wanita ‘plus size’
1. Pilih baju sesuai ikut badan
Jangan pilih baju yang terlalu longgar ataupun ketat. Baju yang longgar akan menampakkan badan anda menggelebeh dan lebih besar. Jadi pilih yang sedang2 sajaa~`
2. Pilih warna yang terang
Warna menjadi elemen penting dalam pemakaian untuk mengalihkan mata orang sekeliling. Ramai wanita berbadan comel mengenakan warna terang untuk memberikan sedikit kelainan. Tapi ada jugak yang berpendapat pakai hitam menjadikan tubuh seseorang tampak kurus. Tapi lebih best kalau kite timbulkan kelainan kan.
3. Pilih barang kemas halus
Pilih barang kemas halus seperti rantai atau loket kecil. Elakkan memakai perhiasan yang lebih besar sebab ini akan membuat bahagian atas badan kelihatan lebih besar.
4. Gunakan tali pinggang 
Pakai tali pinggang boleh menampakkan korang nampak lebih kurus. 
5. Pakai kasut tumit tinggi
Memakai kasut tumit tinggi juga boleh menyebabkan badan menjadi lebih tinggi.  Jadi ni pon boleh buat korang jadi lebih confident. 
untuk lebih banyak pilihan untuk baju plus size kite suggest 


ade banyak pilihan kat KAISARA COUTURE. Semua ade yang plus size. Warna pun menarik juga . Boleh cekidout!! 
www.kaisaracouture.com






#plus size #baju plus size #servis jahit pukal #tukang jahit pukal selayang

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/saujanatailors/

Flickr Images