Tips Memilih Warna Baju sesuai Warna Kulit

13:52

Kali ni kite nak kongsikan warna yang sesuai dipakai bile korang keluar jalan2 atau bile pergi majlis majlis rasmi. 


Dalam hal berpakaian, korang bukan perlu pentingkan baju ikut bentuk tubuh je. Warna kulit adalah salah satu element penting supaye kite tak nampak macam badut bile jalan2. Heheh

1. Si kulit putih 
Bagi Anda yang memiliki kulit putih nampak lebih elegan kalau pakai baju berwarna lembut, seperti pastel. Ini akan menampakkan anda lebih anggun, santai dan sangat keperempuanan.

2. Si kulit hitam 
Pemilik kulit eksotik ini sebaiknya elakkan baju yang memiliki warna terlalu kontras pada kulit. Sebaiknya, pakai baju berwarna tanah yang lembut saja agar lebih menarik. Warna-warna tersebut, seperti krim, cokelat muda, dan warna-warna lembut lainnya.


3. Si kulit sawo matang 
Yang berkulit sawo matang, pilih baju yang berwarna ungu, maroon agar lebih terlihat menarik. Warna-warna tersebut jika digunakan akan membuat Anda nampak mewah. Selain warna-warna itu, boleh guna warna pink, burgundy, dan navy. Elakkan pakaian yang berwarna olive, merah, dan cokelat tua.


4. Si kulit kuning langsat 
Bagi si pemilik kuning langsat, Anda disarankan untuk memakai baju dengan warna tropical atau warna warna hawai. Warna hawai tu, macam jingga, hijau, merah, kuning, dan biru



Kalau kita pakai baju ikot warna kulit kite bukan sahaje enak dipandang malah nampak lebih moden, sofistikated dan yakin.


#tipsmemlih warna baju, #servisjahitpukal, #tukangjahitpukal, #tukangjahitpukalselayang,
#tukangjahitpukalgombak, #tukangjahitpukalsegambut, #servisjahitpukal, 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/saujanatailors/

Flickr Images